Új figyelmeztető táblák Kecskemét főterén

Az elmúlt napokban főterünkön felbukkant egy új tábla, amely odafigyelésre, óvatos közlekedésre igyekszik ösztönözni a bringásokat. Az utóbbi hónapokban ugyanis megszaporodtak a gyalogos-kerékpáros konfliktusok, akár még a kétkerekűek közlekedésének betiltásáig is fokozódhat a helyzet.
Viszont előtte még egy kísérletet tesz a város, hogy ennek a kényszerű és elkerülhetetlen együttélésnek a békés kereteit ki tudjuk-e alakítani?
http://hiros.hu/olvasoink-irtak/szubjektiv/biciklizni-csak-lassan-%E2%80...

Jogi értelemben a Főtér gyalogos-kerékpáros zóna, ami maximum 10 km/h sebességet tesz lehetővé, és ez ugyan egzakt módon nem mérhető, de a szabály szellemisége talán mindenki számára egyértelmű. Hiszen erkölcsi értelemben városunk centruma elsősorban a gyalogosoké, játszadozó gyerekeké, vagy éppen a kikapcsolódásunk, rekreációs semmittevésünk, aktív pihenésünk helyszíne. A biciklisek csak vendégek itt, ennek megfelelően az emberi együttélés kötelező magatartási normáit be kell tartani, alkalmazkodni kell a tér elsődleges funkciójához.
Miközben közlekedésünk számára is elkerülhetetlen, nagyon forgalmas tengelyek futnak rajta keresztül, és alternatív útvonalak híján nincs is más választás, hiszen a Kiskörúton életveszélyes lenne kerekezni. Pedig ez lenne az igazi megoldás, hogy a több szempontból is kívánatos forgalomcsillapítás után bringázhatóvá váljon ez a belső városi körgyűrű, és a Főtérre már a kerékpárosok is csak célforgalommal hajthassanak be. De addig is kénytelenek vagyunk erre a feladatra is a Kiskörúton belüli övezetet használni, ugyanakkor be kell látni, hogy ennek is megvannak a viselkedési szabályai, magatartási előírásai. Érzékeny terület lévén szigorúbbak is, mint a kifejezetten kerékpárosok számára létrehozott, kijelölt felületeken.

A Magyar Kerékpárosklub Kecskeméti Területi Szervezete úgy gondolja, hogy praktikusan betilthatatlan a főtéri kerékpározás, abszurd és betarthatatlan, hogy le kelljen szállni, és tolni magunk mellett a kerékpárt. Sohasem támogatna egy ilyen elképzelést, sőt, valószínűleg aktívan tiltakozna ellene. Kecskemét városa szeretne minél hamarabb valóban kerékpárosbarát településsé válni, és ugyan még nagyon-nagyon messzinek tűnik a jelen helyzetből ez a cél, rengeteg megoldandó probléma áll előttünk, de az első tétova lépéseket már megtettük, semmiképpen sem szabad ilyen goromba intézkedésekkel erről az útról visszafordulnunk. Különféle nyilatkozatokban, közgyűlés által elfogadott hivatalos dokumentumokban köteleződtünk el a fenntartható fejlődés, környezettudatos közlekedés gondolata mellett, ezért nemhogy akadályozni, inkább segíteni, előremozdítani kell a kerékpárral közlekedők ügyét. Élhetőbbé varázsolva városunkat, amihez a megfelelően kialakított kerékpáros közlekedési útvonalak ugyanúgy hozzá tartoznak, mint a "Nullkilométerkő" körül csúszdázó, össze-vissza rohangáló kisgyerekek.
Együtt közlekedünk, együttműködünk, senki sem csak kerékpáros, vagy autós, vagy gyalogos. Mindenki hol ezt, hol azt a közlekedési formát választja, így könnyen bele tudjuk képzelni magunkat a másik helyzetébe. Vagy gondoljunk a hozzátartozóinkra, ugye nem szeretnénk, hogy bármelyiküket is veszélyeztesse egy vakmerően cikázgató kerékpáros, miközben a barátaival sétálgat, nevetgél, beszélget? A Főtér, belvárosunk elsősorban egy nyugodt, mosolygós, mindenki számára kikapcsolódási lehetőséget nyújtó közösségi térré szeretne válni, tegyük lehetővé, hogy betölthesse ezt az eredetileg neki szánt szerepét!