A rendkívüli helyzetben kezdeményezés a kerékpáros közlekedés segítésére

A koronavírus-válság következtében bevezetett korlátozó intézkedések nyomán napról napra szembesülünk hétköznapi életvitelünk, társadalmi berendezkedésünk ellentmondásaival, fenntarthatatlanságával.

Ugyanakkor ez lehetőséget is ad arra, hogy jobbá tegyük, újragondoljuk a megszokott mechanizmusokat, struktúrákat!
Budapesten (és a világ számos városában) felismerték már ezt, és a közlekedéssel kapcsolatos átalakításokba kezdtek, elsősorban a kerékpáros közlekedést segítendő:
https://index.hu/belfold/2020/04/26/biciklisav_lesz_a_nagykoruton_csak_e...
Ideiglenes (a helyesebb szó inkább a kísérleti) jelleggel zajlanak ezek a beavatkozások, hiszen a kevesebb mozgás, kisebb forgalom alkalmat ad arra, hogy kipróbáljuk, miként lehetne nagyvárosaink sehol sem optimális közlekedési viszonyain változtatni, azokon javítani.

Ezért arra kérjük Kecskemét közlekedésszakmai döntéshozóit, hogy a rendkívüli helyzetre is tekintettel hozzunk létre kerékpársávokat a Dobó krt. - Batthyány utca szakaszon, a Petőfi Sándor utcán, illetve a Kiskörút teljes belvárosi szakaszán, osszuk újra az említett helyszíneken az útfelületet (a Centrum áruház környékének felújítási munkálatait figyelembe véve természetesen).
Szintén megfontolandó kerékpársávok létrehozása (és ezzel egy leromlott állagú, gyalog- és kerékpárút kiváltása) a Szolnoki/Békéscsabai úton. Elegendően széles útburkolat, a belső városmag és egy külső városrész a jelenleginél sokkal használhatóbb összeköttetésének feltételei valósulhatnak meg általa.
Ezen kívül kezdeményezzük, hogy elsődlegesen a Kiskörúton, de más belvárosi útszakaszokon is vezessünk be 30 km/h-s sebességhatárokat. Nem csupán Budapesten, de jó néhány európai nagyvárosban vetődött fel ez a gondolat az utóbbi egy-két évben, és a meghozott intézkedéseknek köszönhetően nagymértékben csökkent a halálos/súlyos sérüléssel járó közlekedési balesetek száma.

Segítsük a járványveszély szempontjából ideális (hiszen távolságtartó) kerékpáros közlekedést, egyúttal próbáljuk ki, hogyan lehet a belvárosunkat autómentesebben, forgalomcsillapítottabban valóban élhetőbbé varázsolni, gondolva a remélhetőleg minél gyorsabban visszatérő átlagos életmódunk kihívásaira is.
Fordítsuk a magunk javára a kialakult helyzetet, próbáljuk megtalálni, hogyan tudunk a rosszból minél több jót kovácsolni!

Írás tipus: